DAMMANN –Trac DT500 önjáró permetezőgép
A jármű a Dammann és a Mercedes Benz cégek közös fejlesztése. Az önjáró Dammann – trac gyártásának több mint 20 éves tapasztalata a gépnek megbÃzhatóságot, gyakorlatorientált kezelést és teljesÃtményt kölcsönöz. A fejlesztéshez az Unimog U 500 alváz szerkezetét használták fel. A munkavégzés követelményeihez az alváz speciális kivitelben készült.
A jármű egy nagyteljesÃtményű, mechanikus hajtóművel rendelkezik, ami nehéz talajviszonyok esetén is hatékony, különlegesen magas, állandó vonóteljesÃtményt biztosÃt. A kapcsolható összkerékhajtás mindkét tengelyen differenciálzárral kompromisszum nélkül 100%-os nyomatékátadást tesz lehetÅ‘vé. A tengelyek azonos fordulattal, teljesen azonos nyomatékkal hajtottak, ez a hatás abszolút nyugodt járást és talajkÃmélÅ‘ haladást biztosÃt a kultúrában. A megemelt tengelyelrendezés a gépnek kiemelkedÅ‘ szabad hasmagasságot biztosÃt. A járószerkezet minden tengelyen teljesen rugózott, ez a járműnek optimális menettulajdonságokat kölcsönöz. A beépÃtett pótkocsiféken és kapcsolószerkezeten keresztül vontatmány hozzákapcsolása is lehetséges. Széria felszereléshez tartozik a sárvédÅ‘ és a gumitoldat. Ezek védik a rászerelt munkagépet és a mögötte haladó járművet a sár felszóródásától.
DT 500 műszaki adatai
Alváz: |
Merev alváz, gyorskapcsoló keret, szervókorányzású elsőtengely, 4 azonos méretű kerék 340/85 R48 10 furatos felnivel, rugózott tengelyek |
Hajtómű: |
Mechanikus, összkerékhajtás differenciálzárral mindkét tengelyen 100%-os nyomatékátadással, EAS hajtómű automatikus kapcsolószerkezettel (8 előremeneti-/ 6 hátrameneti fokozattal), sebesség |
Hidraulika: |
Kétkörös hidraulika – hidraulika hajtómű 55 l/min = 15 kW teljesÃtmény Munkahenger hidraulika 26 l/min – vezérlés: elektrohidraulikus 2 kettÅ‘sműködésű vezérlÅ‘egység 4 csatlakozóval hátul bÅ‘vÃthetÅ‘. |
|
DT 500 |
Alváz: |
Mercedes – Benz Unimog U 500 |
Motor: |
6 - hengeres Mercedes Benz dieselmotor, TÃpus: OM 906 |
Gumiabroncsok: 10 furatos felnivel |
340/85 R48 |
AlternatÃv lehetÅ‘ség: |
520/70 R34 |
Pótkocsi vonópofa: (gumiabroncstól függő) |
16 t vontatott tömegig |
Szabad hasmagasság: (gumiabroncstól függő) |
900 mm-ig |
Nyomtávolság: |
1800 – |
Hosszúság: |
|
Szélesség: |
|
Magasság: |
|
Tengelytáv: |
|
Tengelycsőméret: |
|
Megengedett össztömeg: |
|
Megengedett tengelyterh. elöl: |
|
Megengedett tengelyterh. hátul: |
|
Legnagyobb sebesség: |
|
Elektromos áramellátás: |
24 Voltos rendszer (12 Voltos transzformátor) |
A járószerkezetre 4.500 illetve 5.000 literes Profi-Class permetezÅ‘ felépÃtmény szerelhetÅ‘, 24- 36 m szórókerettel.
Részletes műszaki jellemzők:
· Stabil alapkeret az alacsony súlypont miatt közvetlen tartályráhelyezéssel
· Keret golyós -csapos felszereléssel a munkagépváltáshoz
· GFK-biztonsági tartály 5% többlet térfogattal
· Tartály hullámtörÅ‘ lemezekkel a biztonságos szállÃtáshoz, belsÅ‘ örvényfékkel, elÅ‘szűrÅ‘vel és leválasztóval a durva szennyezÅ‘désekhez
· Integrált tisztavizes tartály
· Tank-Control - digitális folyadékszint mérő
· Hidraulikus emelőoszlop, integrált tömlővezetőkkel van ellátva.
· Hidraulikusan nyitható-zárható szórókeret, 50% alumÃniumból a nagyobb stabilitás és súlycsökkentés miatt
· Szórókeret hidraulikus biztosÃtóval a szállÃtáshoz
· Pneumatikus lejtÅ‘kiegyenlÃtÅ‘ vÃzszintes és függÅ‘leges irányú keret lengéscsillapÃtással
· FúvókacsÅ‘ ½â€-os V2A,
· Injektorfúvóka POM, 1 készlet választás szerint
· Membránszivattyú – erÅ‘sÃtett, hosszú élettartamú
· Hidraulikus szivattyúhajtás közvetlenül a gépről
· 4-utas-szÃvóarmatúra
· 4-utas-programcsap, nyomástartományban automatikusan vezérelhető
· Nagyméretű szÃvó- és nyomószűrÅ‘
· Elektropneumatikus fúvókalekapcsoló
· Szórókeret öblÃtés automatikus átkapcsolással
· Elektropneumatikus nyomásszabályzás
· Tartály belsÅ‘tisztÃtó fúvókáról
· Automata pneumatikus nyomószűrő átmosó
· Távkapcsolású pneumatikus keverőmű lekapcsoló
· Elektropneumatikus nyomóvezeték leürÃtÅ‘
· KezelÅ‘rész BT II-kapcsoló billenÅ‘kapcsolóról, digitális nyomáskijelzÅ‘, megvilágÃtott, különleges funkciók lehetnek, soros port a komputernek
· Vezetőfülke csatlakozóajzat
· Kézmosótartály
· Bemosócsap pneumatikusan elfordÃtható, tartály 60 l, göngyölegmosó injektorral, szÃvóvezeték 400-700 l/perc
A gép az alábbi opciókkal egészÃthetÅ‘ ki: félautomatikus vagy automatikus szórókeret vezérlés keretmagasság illesztéssel – légrásegÃtéses D-A-S – Dual-Air-System – pneumatikus többfúvókás tartóbak multifunkciós vezérléssel – párhuzamos haladást vezérlÅ‘ rendszer, ez mind igény szerint rendelhetÅ‘.
Hosszú évek fejlesztÅ‘ munkáját követÅ‘en ezt a sikeres technikát továbbfejlesztve, rendelkezésre áll a pneumatikus egyes fúvókatartó mellett a kettÅ‘s- és négyes fúvókatartó is. Egy beépÃtett cirkulációs vezeték gondoskodik az egyenletes hatóanyag szétosztásról a fúvókákhoz anélkül, hogy elÅ‘zetesen permetezés történne, továbbá állandó átöblÃtését is elvégzi a vezetékeknek.
A gép felszerelhető Trac-Leader GPS párhuzamos nyomkövetővel. A rendszer lehetővé teszi az egyenes haladást a nyommal párhuzamosan. Egy nagyméretű LED kijelző a motorház látóterében mutatja a vezetőnek az információkat, amikkel a helyes irányt tudja tartani.
CserélhetÅ‘ felépÃtmény
Az eszközhordozó széria felszerelése a gyorsan cserélhetÅ‘ keretszerkezet, amely lehetÅ‘vé teszi különbözÅ‘ rászerelt munkagépek kapcsolását, mint pl. rászerelt permetezÅ‘gép, műtrágyaszóró stb. felszerelését. A rögzÃtÅ‘keret hárompont alátámasztású lengéscsillapÃtóval szerelt. Ezáltal kÃméli a rászerelt munkagép szerkezeti elemeit az elcsavarodáskor. A gép hidraulikus hajtóműve szériafelszerelés, természetesen igény szerint mechanikus vagy segédhajtóművel is rendelhetÅ‘.
A járószerkezetre felszerelhető a Güstrower 6m3 röpitőtárcsás műtrágyaszóró.